دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
 

آخرین مطالب

از هنرستانی در شیراز تا تولید قطعات کشتی

غلامعباس بازیار| مدیر شناور دادمان ۳ بندر امام خمینی(ره)
 
 
 
در سال ۱۳۷۲ کار در دریا را آغاز کردم. در آموزشکده علوم و فنون دریانوردی بندرعباس بودم و بعد از آن به آموزشکده بوشهر رفتم. گواهی‌نامه‌های اولیه دریانوردی را به‌عنوان موتوری درجه دوم، بعد از آن درجه‌یک و بعد هم افسر دومی و سرمهندسی را در آموزشکده‌های بندرعباس و بوشهر گذراندم. سپس به مدت دو سال در خارج از کشور، در شرکت «شیپینگ ورد» امارات حضور داشتم. در طول دوران کاری‌ام در منطقه یکم دریایی سپاه فعالیت کردم. در قرارگاه مهندسی خلیج‌ فارس بندر عباس سپاه به‌عنوان مسئول فنی دریایی کار کردم. پس‌ از آن در شرکت روبیان در بندر امام خمینی(ره) مشغول به کار شدم و بعد هم در شرکت دریایی خلیج‌فارس کار کردم.  من الان حدود ۲۱ سال سابقه کار دارم و در استخدام خدمات دریایی هستم. در طول دوران خدمت، برایم اتفاقات خوب زیادی افتاده که در این‌جا بعضی از آن‌ها را مطرح می‌کنم. در شرکت دریایی خلیج‌ فارس که مربوط به همان منطقه یکم بندر عباس می‌شود، مسئولیت کارهای خدمات فنی را بر عهده داشتم که شامل مدیریت، برنامه‌ریزی و اورهالی سیستم فنی و نظارت بر آن است.
آن‌جا شناوری به نام «خاتم» حضور داشت و موتورهایش از برند جنرال‌موتور بود. اشکالی پیش آمده بود که چند تعمیرکار حرفه‌ای برای تعمیر آن تلاش کردند اما موفق نشدند و خرید قطعات موردنیاز هم به نتیجه نرسید. من موفق شدم با همکاری تراشکاری، ریخته‌گری قطعات موردنیاز را انجام بدهم. آن کار پروژه‌ای بود که موردتوجه مسئولان قرار گرفت. در شرکت صدف، کاربر موتورهای دریایی بودم. قبل از ورود به این شرکت، در دوران هنرستان در شیراز تجربه‌ی انجام کارهای تعمیر را در شرکتی که نمایندگی‌ ای‌وی‌کو بود، به‌عنوان کارآموز داشتم. بعد از ورود به شرکت صدف، برایشان خیلی جالب بود که با توجه به سابقه کم، تعمیرات پمپ‌ها و ژنراتورها را خیلی راحت انجام می‌دهم. این شرکت هم نسبت به من لطف داشت. من در آماده‌به‌کاری شناورها در بندر امام خمینی(ره) نهایت تلاش خودم را انجام دادم و همان‌جا در آزمونی که مدیر ماشین‌ها گرفته شد، رتبه اول را کسب کردم و شناور ما در شرکت پارسیان در طول دوره آماده‌به‌کاری رتبه اول را کسب کرد و مدیران آن شرکت هم به من محبت کردند و مرا به‌عنوان مدیر ماشین نمونه معرفی کردند. آخرین خاطره خوب من از کار مربوط به سال گذشته است. در بهمن‌ماه سال 1397 بود که متوجه شدم در قسمتی از واحد زیر مخزن کمپرسورهای هوا، ورود آب داریم. من محل را به‌سرعت پیدا کردم و بعد هم به قسمت ایمنی اعلام شد. بدون این‌که خسارت وارد شود آن نقطه را به‌سرعت مهار کردم. شاید همین اتفاق باعث شده تا شرکت مرا شایسته تقدیر بداند.
۲۸ اَمرداد ۱۳۹۸ ۱۳:۱۶