دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
 

آخرین مطالب

2014 سالی سخت برای بازار اوراق سازی کشتی‌ها

2014 سالی سخت برای بازار اوراق سازی کشتی‌ها
به گفته‌ی شورای بین المللی دریایی و بالتیک، کاهش قیمت، 2014 را به سال گیج کننده‌ای برای بازار اوراق‌سازی تبدیل کرد TEU کمتری در مقایسه با سالهای گذشته اوراق شد.

 

گزارش بندر و دریا: با شروع بازار کشتی‌های کانتینری،  تخمین  اولیه در سال 2014، 25 هزار TEU ( مقدار نسبتا کمی) بود با این تفکر که بازار ممکن است به اوج خود برسد. اگرچه با سرعت زیادی این اوراق‌سازی شروع شد و تنها پس از6 ماه به مقدار تخمین زده شده‌ی کل سال رسید. تقریبا 75 درصد از 387 هزار TEU  اوراقی در 2014 در شش ماه اول سال انجام شد اما با کاهش قیمت­ها، اوراق سازی در نیمه­ی دوم سال متوقف شد.

چهار کشور بزرگ در این زمینه هند،‌چین، پاکستان و بنگلادش هستند که  91 درصد اوراق سازی‌ را به خود اختصاص داده‌اند. هند نسبت به 3 کشور درصد بالاتری دارد.

هنگامی که 2014 وارد نیمه ی دومش شد قیمت اوراق سازی حدود 500 دلار آمریکا به ازای هر LDT  بود که در انتهای سال این رقم به 400 دلار کاهش پیدا کرد.

در اولین هفته ی 2015 این قیمت‌ها به کاهش خود ادامه داد و در حال حاضر به بالای 300 دلار رسیده است.

هر دو کشور هند و پاکستان تمایل خود را برای قرار دادن مالیات بر فولادهای وارداتی اعلام کردند اما تاکنون به مرحله‌ی اجرا در نیامده است.

 

 

 

 

۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ۱۵:۰۷
ترجمه ی بندر و دریا از سایت Worldmaritimenews |